4 نوع از سبک های یادگیری برای دانش آموزان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
4 نوع از سبک های یادگیری برای دانش آموزان
نوشته شده در چهار شنبه 3 آذر 1400
بازدید : 104
نویسنده : یوسف زاهدی

هر دانش آموزی یک استراتژی دارد که از آن برای به خاطر سپردن کارآمدتر اطلاعات در حین مطالعه استفاده می کند. برخی از آنها یادداشت برداری می کنند. برخی نمودارها را می سازند. برخی ترجیح می‌دهند به سخنرانی‌ها گوش دهند و غیره. از آنجایی که هیچ سبک یادگیری برای همه دانش‌آموزان مناسب نیست، دانشمندان تحقیقاتی را انجام داده‌اند تا بفهمند دانش‌آموزان چگونه اطلاعات جدید را به بهترین شکل یاد می‌گیرند.

بیایید به انواع مختلفی از یادگیری که آنها متمایز کرده اند نگاه کنیم.

چهار نوع یادگیری در آموزش چیست؟

قبلاً اشاره کردیم که دانشمندان سال‌ها سعی کرده‌اند بهترین روش‌های یادگیری دانش‌آموزان را از طریق تحقیق درک کنند. یکی از نظریه های رایج، تا به امروز، مدل VARK است. این مدل چهار نوع یادگیرنده را شناسایی می کند: دیداری، شنیداری، حرکتی و خواندن/نوشتن.

اکثر مردم ترکیبی از این چهار سبک هستند، اما در بیشتر مواقع، سبک یادگیری غالبی دارند. هر یک از این سبک ها روشی مکمل برای آموزش دارند. حال، بیایید ویژگی های هر یک از این سبک ها و بهترین استفاده از آنها را ببینیم.

سبک یادگیری بصری

یادگیرندگان بصری افرادی هستند که ترجیح می دهند اطلاعات خود را به صورت بصری دریافت کنند - اعم از نقشه ها، نمودارها، نمودارها، نمودارها و موارد دیگر. با این حال، آنها لزوما به خوبی به عکس ها یا فیلم ها پاسخ نمی دهند، بلکه به اطلاعات خود با استفاده از کمک های بصری مختلف مانند الگوها و اشکال نیاز دارند.

بهترین راه برای ارائه به یادگیرندگان بصری نشان دادن رابطه بین ایده های مختلف به صورت بصری است. به عنوان مثال، هنگام توضیح یک فرآیند علمی، می توان آن را با استفاده از نمودار جریان انجام داد.

سبک یادگیری شنیداری

یادگیرندگان شنیداری افرادی هستند که وقتی اطلاعات شنیده شده یا شنیده می شود، بهتر یاد می گیرند. آنها تمایل دارند که ایده های خود را بعد از صحبت مرتب کنند، نه اینکه قبل از آن به ایده ها فکر کنند. از آنجایی که از نظر آنها، گفتن مطالب با صدای بلند به آنها در درک مفهوم کمک می کند.

یادگیرندگان شنیداری زمانی بهتر یاد می گیرند که اطلاعات از طریق راهبردهایی که شامل صحبت کردن است، مانند سخنرانی ها و بحث های گروهی، به آنها ارائه شود. آنها می توانند از تکرار درس ها، ضبط سخنرانی ها، فعالیت های گروهی که نیاز به توضیح ایده های همکلاسی ها دارد و غیره بهره مند شوند.

سبک یادگیری حرکتی

یادگیرندگان حرکتی افرادی هستند که ترجیح می دهند با انجام دادن یاد بگیرند. آنها از یک تجربه عملی لذت می برند. آنها معمولاً بیشتر با واقعیت در تماس هستند و بیشتر با آن ارتباط دارند، به همین دلیل است که برای درک بهتر چیزی نیاز به استفاده از تجربه لمسی دارند.

بهترین راه برای ارائه اطلاعات جدید به یک یادگیرنده حرکتی از طریق تجربه شخصی، تمرین، مثال‌ها یا شبیه‌سازی است. به عنوان مثال، آنها می توانند یک آزمایش را با بازآفرینی آن به خاطر بسپارند.

خواندن نوشتن

یادگیرندگان خواندنی/نوشتنی اطلاعات را در قالب کلمات، چه با نوشتن یا خواندن، به بهترین شکل مصرف می کنند. از نظر آنها، متن از هر نوع نمایش دیداری یا شنیداری یک ایده قدرتمندتر است. این افراد معمولاً در تکالیف کتبی بسیار خوب عمل می کنند.

راه‌های مختلفی برای وادار کردن یک یادگیرنده خواندن/نوشتن برای درگیر کردن و درک یک درس خاص وجود دارد. به عنوان مثال، بهتر است از آنها بخواهیم نمودارها و نمودارها را با عبارات نوشتاری توصیف کنند، در مورد موضوعات آزمون های کتبی شرکت کنند، یا به آنها تکالیف کتبی بدهند.

چگونه دانش آموزان به بهترین شکل یاد می گیرند؟
با توجه به اینکه هر فردی یک روش یادگیری منحصر به فرد دارد، اشتباه است که بگوییم یک سبک یادگیری خاص بهترین راه است. با این حال، درک سبک یادگیری خود برای مطالعات شما بسیار مهم است.

از آنجایی که روشی که یک فرد اطلاعات را به بهترین شکل مصرف می کند می تواند عاملی تعیین کننده در موفقیت تحصیلی آنها باشد، درک اینکه آنها چه نوع یادگیرنده ای هستند حیاتی است. شما می توانید این کار را با استفاده از هر چهار روش یادگیری انجام دهید و سپس تصمیم بگیرید که کدام یک به شما کمک می کند بهتر به خاطر بسپارید. هنگامی که بدانید چه نوع سبکی برای شما مناسب است، می توانید مطالعات خود را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید.

عوامل زیادی وجود دارد که بر نحوه بهترین یادگیری افراد تأثیر می گذارد، از جمله محیط، عوامل شناختی و عاطفی. با این حال، درک سبک یادگیری شما می تواند به شما کمک کند تا راحت تر یاد بگیرید. بر اساس سیستم VARK، چهار نوع سبک یادگیری وجود دارد: دیداری، شنیداری، حرکتی و خواندن/نوشتن.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بفهمید در کدام دسته قرار می گیرید!

منبع: 

bau.edu

naserhaghigih




:: برچسب‌ها: مشاوره ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: